onsdag 27 juli 2016

För tvår år sedan..

...så hade jag slutat med p-piller som preparat mot akne. Huden kändes lugn och jag tyckte det var dags att lägga pillerna åt sidan. Det gick en sommar utan akne och jag började till och med behandla mina ärr hos en hudterapeut. Men helt plötsligt slog aknen till igen med allt vad det innebär. Den kröp sig sakta på och jag fick för mig att det bara var inbillning. Kanske några enstaka finnar som skulle läka ut inom kort. Men det blev bara fler och fler. Mitt i allt detta skulle jag även vara brudtärna åt en vän. Paniken och ångesten kom igen. En del av mig tänkte att det var en övergångsperiod och att det snart skulle lägga sig. Men jag orkade inte hålla ut och började med piller igen. Sakta men säkert försvann aknen inom några månader. Men lämnade denna gång mycket mer märkbara djupa ärr än tidigare akneomgångar.


September 2014

Inga kommentarer: