måndag 6 mars 2017

9 månader efter isotretinoin (Roaccutan) - ner och upp

Dags för en liten update tycker jag! Hudens form har verkligen varierat under de tre månaderna jag inte skrivit här.
Jag tror det var någon gång strax innan jul som min hud började blossa upp igen. Som vanligt blev jag så klart orolig när huden började ömma och bli knottrig igen. Några dagar innan nyårsafton lyckades jag få tid hos hudterapeuten för behandling. Hon tyckte jag skulle ringa hudmottagningen igen.. och det tänkte jag göra. Men sen föll det bort, som tankar gärna gör ;-). Huden blev i alla fall lugn där efter och inga större utbrott.

I efterhand funderar jag över om den plötsliga uppblossningen hade att göra med all den blandade mat mat åt över jul, och allt socker och onyttigheter. För nu har huden hållit sig väldigt lugn.

Jag har börjat fundera på olika ärrbehandlingar. Jag har genom åren testat en del olika ärrbehandlingar; syrabehandlingar, microdermabrasion på salong och hemma, restylane och skinbooster. Men eftersom jag fortfarande har ärr så har jag börjat fundera på laser. Jag måste bara göra lite mer research eftersom det verkar finnas många olika sorters laser med varierande kostnader. Någon som har erfarenhet av ärrbehandling med laser?


Inga kommentarer: