fredag 4 november 2011

Tetralysal dag 20

Tänkte att det kanske kunde vara dags för en update om min Tetralysal-kur. För tillfället är min hud faktiskt väldigt lugn. Nu får vi alltså tänka på hur illa det var från början med stora bölder, ömmande och kliande ansikte, nya finnar som dök upp varje dag. En nulägesrapport skulle kunna vara så här:  fläckvis fnasig och torr i hyn, enstaka nya finnar, många ärr och röda märken, inget kliande eller ömmande ansikte. Det är ändå framsteg för min del! För någon vecka sedan började jag även även Basiron 5 % gel. Smörjer in den på kvällarna där jag har fått finnar. Vet inte om det är Basiron, Tetralysal eller kombinationen av det som gjort att jag blivit väldigt torr. Antagligen Basiron eftersom jag bara är fläckvis torr. Men det är fruktansvärt gött med framsteg! Har ju som sagt dokumenterat huden med foto från den värsta perioden och lite under kuren för att kunna jämföra. Lägger kanske upp några bilder här senare, om jag tycker att det blivit någon skillnad i slutändan.

Men iaf, slutsatsen av detta: Jag ser mycket ljust på det här. Det känns som om det går åt det bättre hållet, och ändå har det inte gått en hel månad än. Wonderful!

I won’t break down tonight.
I feel it for the first time.
I feel it for the first time.

I found a new place here.
I’m coming down fast.

Inga kommentarer: