onsdag 12 oktober 2011

Treat your problems as your dog would

Först och främst TACK för den otroligt fina respons jag fick efter mitt förra inlägg. Efter att jag skrev det inlägget så har jag dragit till mig så mycket positiv energi från folk i min närhet ♥. Ger du så får du!

Just nu är det mycket på gång i mitt liv. Förutom huden så har jag ju haft problem med min röst sedan i somras. Jag har gått hos en logoped nu under hösten för att hitta tillbaka till rätt röstläge igen. Igår så var jag på mitt sista besök. Jag fick lyssna på en inspelning från första dagen och sedan göra en ny inspelning som vi jämförde. Shit vilken skillnad! Jag lät så hemskt rosslig, vilket gjorde att jag lät väldigt nedstämd också. Fy. Jag har kommit en bra bit därifrån! Har nästan hittat tillbaka till mitt rätta läge igen :-). Jag tror jag klarar mig på egen hand fram över så jag bokade inte in något nytt möte. Är så glad över de framstegen! Snart kan jag säkert ta ton igen och sjunga en truddelutt utan att låta som Bonnie Tyler!

Lägenheten jag bor i hyr jag i 2:a hand. Ägaren vill sälja den så jag måste ta ett beslut om jag vill köpa den eller ej. Har tittat efter lite hyreslägenheter också. Var på en visning igår men jag är på köplats nr 10 så jag vet inte om jag kommer få den. Den var väldigt fräsch och hade fransk balkong ut mot havet. Står på kö på några andra lägenheter också. Angående det möjliga köpet av den nuvarande lägenheten så har det gått många turer hit och dit i mitt huvud. Har diskuterat hit o dit med mig själv och andra. Har nog snart kommit fram till hur jag ska göra.

Min arbetsplats kommer göra nedskärningar inför 2012 vilket betyder att visstidsanställningar endast kommer förlängas i specialfall. Vi vet inte hur det kommer se ut för vår avdelning förrän senare detta året. Mitt avtal går ut sista januari. Japp så ser det ut för mig. Haha. Jag har i alla fall mina magisterstudier att falla tillbaka på om det går åt skogen…. Och tänk så mycket tid jag kommer få över till annat om jag blir av med jobbet ;-). Skämt åsido… det löser sig nog med allt. Men det har snurrat lite i huvudet kring allt. Har kommit fram till att jag nog mest ser det som en möjlighet :-).


1 kommentar:

Karro sa...

Jag gillar faktiskt Bonnie Tylers röst! ;)

Det var ju det där med Anledningen också. Blir du av med jobbet, så är det nog meningen att du ska hitta på något annat! :)

Puss på dig!