onsdag 1 februari 2012

en timme i sittkö

Idag var jag o kikade på lägenheten jag ska flytta in i helgen. Det var besiktning så jag passade liksom på att kika om det fanns nåt att klaga på. Det fanns det inte. Iaf inte enligt värden. Jag tyckte den lila tapeten i hallen/köket var ful. Värden sa att jag (lägg märke till att jag skriver jag och inte de) fick tapetsera/måla om om jag ville. Jag frågade om jag fick göra märken i väggen o hänga upp hyllor. Värden sa att han skulle hänga mig om jag satte upp Lack-hyllor från IKEA. Mina tankar sprang genast iväg till mina två svarta Lack-hyllor där hemma. Men det "glööööömde" jag tala om. 

Efter det sitt-köade jag till AMS i en timme. Det var inte najs. Men jag klagar sällan. Inte ens när jag har fördärvat ryggen en månad tidigare och har jätteproblem med att böja mig och sitta för länge. Nejnej, jag klagade inte. Satt duktigt och sms:ade, lyssnade på musik och väntade. Men jag blev hungrig. JÄTTEhungrig. Började känna mig kinkig. En vän sms:ade att jag nog snart skulle "go bananas" på AMS.... och ja det var nära. Men jag har ju som sagt ett tålamod av guld. Satt fint o väntade en timme. Fick till slut träffa en handläggare. Mitt i vårt möte var det skift-byte. Ja, tydligen så sysslar handläggare på AMS med sånt mitt i handläggningsmöten. Men som tur va gick det snabbt o smidigt. Jag lyckades nog dölja min hunger och början till kinkighet ganska bra. 

Subway fick bli min räddning. Slängde med mig en 15 centimetare och begav mig till värden för att hämta ut nyckel till nya lägenhet. Fick sittköa igen. Dock endast 5 min. Mumsade på min subway så länge.

Cyklade hem i iskalla vindar. Det snöar! Kollade posten och har fått mitt arbetsgivarintyg, vilket betyder att jag kan skicka iväg massa papper idag. YES. Nu ringde killen som ska leverera min dator. han kommer strax. Fan va bra att jag var hemma!

Känner mig skitnöjd med hur jag lyckats fixa allt detta idag. Tagit tid men nu är det gjort!

Nu plingade det på dörren... och där kom datorn!! YES!!!



1 kommentar:

Karro sa...

Nya prylar, deeeet gillar vi! Fint med en Dell också... :)