måndag 5 december 2011

Tetralysal dag 51

Detta känns som en bra dag. Solen skiner här i stan, jag hade nyss ett givande samtal med AEA,  gled in 8 min försenad på ett seminarium med lyckades ändå komma med bra inlägg i diskussionen,  har haft en toppenhelg, skrev förra veckan kontrakt på en ny lägenhet, ooooooch inga nya finnar. Haha!

Går just nu på 300 mg x 2 Tetralysal per dag. Körde ju på 150 x 2 från början men efter telefontiden med läkaren fixade jag ökad dos. Läkaren löste även de funderingar jag haft kring Kalifornien-resan jag ska göra i februari. Som sagt så bör man inte vistas för mycket i solen under en tetralysalkur. Men läkaren föreslog att jag kör en paus från medicinen under de veckorna, plus veckan före. Förhoppningsvis så ska aknen vara lugnare då (vilket den ju redan är) så jag kanske överlever.

Mitt största hudproblem är fortfarande de röda märkena som aknen lämnar kvar. Hade jag fått sola så hade jag nog fusksolat (solarium) lite för att de skulle synas mindre. Men det låter jag bli. Kör på den nedrans foundatin-täckningen istället.... :-). Märkena blir nog bortblekta innan sommaren iaf. 

Det var allt för nu!



Inga kommentarer: