söndag 5 juli 2015

Att välja foundation

Under ett akneutbrott kan det vara svårt med sminkandet. Att täcka knottrig, ömmande och ibland sårig hud är inte det lättaste. Under mina senaste akneutbrott valde jag att använda foundation i puderform. Som jag i tidigare inlägg skrivit så rekommenderar jag Youngbloods mineralfoundation eftersom den gav ett hyfsat täckande resultat utan särskilt mycket ansträngning. Precis så vill jag att sminkning ska fungera; snabbt och enkelt.

Fördelarna med en puderfoundation på aknehud, är enligt mig att: det känns luftigare och mildare för 
min hud samt att jag slipper kleta och ta på redan irriterad hud. 
Nu när min hud är lugn igen så har jag gått tillbaka till flytande foundation och använder då Exuviance som jag tycker håller bra under arbetsdagen. Den ska dessutom vara anpassad för aknekänslig hud som min. Nu under sommaren är det även bra att den innehåller SPF15. Brukar även grunda med primer så att den ska sitta ännu bättre.

Inga kommentarer: