måndag 14 maj 2012

You gotta live it alive


Den där känslan som stör dig från att vara riktigt glad. Vart kom den ifrån? Helgen var helt underbar och dagen började med att du kände dig så nöjd och glad. Men när du kommer hem efter en dag på jobbet känner du helt annorlunda. Vafan hände?

Jag sitter just nu och försöker lokalisera när under dagen det glada humöret vände. Jag tror jag vet när det började. Sen följde händelse på händelse som kändes mindre bra, och vips så hamnade allt mitt fokus på det. Men nu tänker jag vända på detta genom att tänka på de guldkorn som dagen ändå innehöll, och att jag gör vafan jag vill med mitt liv. Det är ändå jag som ska leva det.

Plötsligt inser jag att de sakerna  som dragit ner på mitt humör faktiskt är obefintliga i jämförelse med allt fint som faktiskt hände under dagen.


Nu är glädjekänslan tillbaka igen. Bra jobbat!


Inga kommentarer: