onsdag 23 december 2015

Isotretinoin 3, snart 4, veckor

Ansiktet känns torrt och flossar en del (även ovanliga ställen som ögonlocken). Inte så att det hänger stora hudflikar från ansiktet men små små "smulor". För att få bort flosset brukar jag gnugga ansiktet (och läpparna) försiktigt med en frottéhandduk efter duschen.

För någon vecka sen märkte jag att jag fått väldigt många svarta porer i ansiktet, vilket jag inte brukar ha. Men de försvann efter några dagar. 

Min syn känns även lite grumlig men jag vet inte riktigt vad orsaken är. Kan ju kopplas till Isotretinoinet, men kan även bero på annat. 

För någon dag sedan fick jag ett litet "utbrott" av  finnar kring haklinjen, som fortfarande är kvar. Men med hjälp av lite aknegel har jag lyckats torka ut dem så de blir nog inte långvariga.

Lämnade blodprov på sjukhuset igår för att kolla levervärden (tror jag!) och snart blir jag nog kallad för återbesök hos min hudläkare.

I övrigt så är allt fortsatt bra och jag tänker ha en fantastiskt skön lugn jul.

God jul!



Inga kommentarer: