lördag 5 december 2015

Isotretinoin - en vecka

Nu har det gått en vecka av behandlingen och jag tänkte utvärdera och berätta vad som hänt sedan sist.

Jag märker än så länge inte av några större biverkningar...och de kanske man inte ska efter endast en vecka? Möjligen att mina läppar känns torra och tunna. Men jag vet inte om det beror på medicinen. Huden i övrigt känns torr men antagligen inte torrare än vanlig vintertorrhet. Det får nog gå lite längre tid innan jag kan uttala mig mer om detta.

Min läkare rekommenderade en hudvårdsserie (se bild nedan) för hud som blir uttorkad av medicin så jag investerade i denna under veckan. Dessutom har jag förberett mig med läppbalsam/läppsyl i varje ficka och väska. Obehagligt att gå med torra läppar, så då får man göra sig redo! Jag har även tagit en paus från alla typer av syra-produkter jag tidigare använt.

Jag tar två tabletter dagligen till en lagad måltid. Det har funkat bra hittills eftersom jag nästan alltid brukar äta minst ett lagat mål om dagen. Så ingen större förändring i vardagen.

I övrigt så känns det fortfarande jättebra att jag äntligen börjat med Isotretinoin (mer känt som Roaccutan). Hoppfull, glad och torr! Haha!







Inga kommentarer: