lördag 1 augusti 2015

Att långsamt ta sig framåt


När man under en väldigt lång tid, inte bara i dagar eller i veckor, utan i flera år har brutit ner sin självkänsla och sitt självförtroende så känns det oerhört tungt att försöka ta sig upp igen. Det enda jag vet verkligen har fungerat för mig i det långa loppet är att inte ge upp. Att varje dag kämpa på även om det är tungt. Att ta de första stegen upp från sängen, klä på sig, borsta tänderna… ta sig till jobbet och klara av dagen. Även om det varit tungt så har jag gjort det. Du behöver inte göra allt! Du behöver inte tacka ja till allt. Det som är rätt för någon behöver inte vara rätt för dig just nu.

Jag har många gånger varit i det jag nyss beskrev. Men nu har jag kommit till ett annat stadium (skönt när man känner att man tagit sig en liten bit framåt!). Jag är så fruktansvärt trött på min osäkerhet kring vad andra tänker och tycker om mig. Det jag vill jobba på nu är att fokusera på mig själv och vad jag vill göra. Betraktande dömande ögon kommer alltid att finnas och jag kan inte göra så mycket åt dem. Lovar mig själv att jobba med detta.

2 kommentarer:

Anna sa...

Spännande att följa din hudresa. Har själv inte vågat gå osminkad till läkaren för att visa upp min hud. Du är jättemodig som visar upp dig såhär. ❤️

ecjo sa...

Tack för dina värmande ord ❤️! Hoppas du hittar kraft till att göra det!